maandag 18 november 2013

Consumentenbond: klant wordt uitgekleed door sinterklaashaaien

De zieken mentaliteit achter dit racistische feestje werkt door naar alle lagen in de maatschappij.

Op economisch vlak zien we ook de verrotte breinen van betrokkenen terug.
Voor winkels is de sinterklaarperiode namelijk een gelegenheid om hun zakken te vullen. Niet zomaar winkels, maar ketens zoals Intertoys, Blokker of Bol.com grijpen hun kans om te graaien over de rug van de consument.

Hoe doen die oplichters dat?

In aanloop naar de sinterklaas-tijd verhogen ze de prijzen. Daarna doen ze alsof ze hun prijzen hebben verlaagd (!).
 


Voorbeelden (Consumentenbond.nl):
Bij Intertoys kon je in juli een Legotrein kopen voor € 99,99. Nu maakt die graaiersclub reclame met dat een Legotrein afgeprijsd is van € 124,99 naar 
€ 114,99.

Wehkamp doet het met de Lego City kustwachthelikopter: “afgeprijsd” van
€ 29,99 naar € 22,99 (in zomer: € 17,99). 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten