De zieken mentaliteit achter dit racistische
feestje werkt door naar alle lagen in de maatschappij.
Op economisch vlak zien we ook de verrotte
breinen van betrokkenen terug.
Voor winkels is de sinterklaarperiode namelijk een
gelegenheid om hun zakken te vullen. Niet zomaar winkels, maar ketens zoals
Intertoys, Blokker of Bol.com grijpen hun kans om te graaien over de rug van de
consument.
Hoe doen die oplichters dat?
In aanloop naar de sinterklaas-tijd verhogen ze
de prijzen. Daarna doen ze alsof ze hun prijzen hebben verlaagd (!).
Voorbeelden (Consumentenbond.nl):
Bij Intertoys kon je in juli een Legotrein
kopen voor € 99,99. Nu maakt die graaiersclub reclame met dat een Legotrein
afgeprijsd is van € 124,99 naar
€ 114,99.
Wehkamp doet het met de Lego City kustwachthelikopter: “afgeprijsd” van
€ 29,99 naar € 22,99 (in zomer: € 17,99).
Geen opmerkingen:
Een reactie posten